Opening seizoen 2021

29 maart 2021

Online afhangen
Conform protocollen gaan we weer volledig digitaal afhangen. Dat kan je doen via de site én via de Clubapp.

- Per lidmaatschap geldt een aantal keer dat je af kan hangen per week;
  • Daluren - 2 x per week
  • Dag/weekend - 3 x per week*
  • Totaal - 4 x per week
* Junioren hebben een vergelijkbaar lidmaatschap met de dag/weekendleden. Ondanks dat de jeugd in de praktijk niet of nauwelijks vrijspeelt kunnen zij max. 3 x per week afhangen.

- Je kan max. 1 keer per dag afhangen. Dit geldt voor alle lidmaatschappen.
- Je hangt samen met alle leden met wie je speelt af.
- De afhangduur is altijd 45 minuten, ongeacht je een single of dubbel speelt.
- In verband met de avondklok die van kracht is kan je afhangen tot 21:30 uur.
- Er kan, net zoals vorig jaar, twee dagen van tevoren afgehangen worden. Helaas heeft KNLTB.club het systeem niet aangepast, waardoor afhangen begint om middernacht.
- Het KNLTB.club systeem liet vorig jaar toe dat de afhangblokken soms iets verschoven konden worden, waardoor er veel niet reserveerbare 'gaten' ontstonden. Dit jaar liggen de blokken van 45 minuten vast, waardoor verlies van tijd aan dergelijke gaten is geminimaliseerd. Een enkele keer is er nog een gaatje met lesblokken van TOM, dit kan helaas niet voorkomen worden.

Spelen van Toss en wedstrijden
Voorlopig kunnen we helaas nog niet Tossen, Ladderen of onderlinge wedstrijden spelen en/of organiseren.
De regels zijn opgesteld door de KNLTB en kan je hier teruglezen.
Zoals vermeld kunnen we helaas ook geen openingstoernooi en paastoernooi organiseren. En is de voorjaarscompetitie uitgesteld tot ten minste 1 mei.

Baanonderhoud
Binnenkort worden onze banen weer eens 'groots' onder handen genomen. Maar daarvoor moet het een paar dagen droog zijn. Als dat het geval is zullen we dit via Facebook en de site communiceren. Uiteraard kan je op die dagen geen banen huren waarop gewerkt wordt.

Kevin, onze groundsman, zal net zoals vorig jaar elke dag regulier baanonderhoud uitvoeren. Ook hiervoor geldt dat het weer wel mee moet zitten, anders heeft het geen zin. Voor regulier onderhoud is op 3 dagen per week tijd gereserveerd. Hierbij kan zijn dat de Kevin jullie verzoekt om van baan te wisselen en tijdelijk naar een gereserveerde vrije baan te verhuizen. Fijn als iedereen hieraan meewerkt!

Coronamaatregelen
We ontkomen er helaas niet aan. Nog even Kattenlaners, nog even... 🙏
- Het clubhuis en terras zijn gesloten.
- Houd je aan de hygiëne maatregelen, 1,5 m afstand etc.
- Na het spelen dient iedereen het park direct te verlaten, het is niet toegestaan op het terras te wachten of te blijven rondhangen. - Als je nog even wilt praten, doe dit dan op het pleintje bij het Kinderkookkafe of in het park.
- Denk eraan dat de ingangen naar de Kattenlaan soms afgesloten zijn.

Algemeen
- De KNLTB pasjes van afgelopen jaar blijven gewoon geldig, zorg dus dat jullie deze opsnorren en houden.
- We hebben vorig jaar gezien (en hierover ook veel klachten gehad), dat spelers rommel op de baan laten liggen zoals flesjes, delen van blikken ballen, oude ballen etc. Laat svp geen rommel achter op de baan!

Wisseling in het bestuur en vrijwilligers
Wil je, als we weer mogen, wat leuke dingen organiseren voor de club? Je kan grote en kleine dingen doen, met je hoofd (toernooitje plannen) en je handen (plantjes onderhouden). Meld je dan aan als vrijwilliger!

Wil je meer weten wat allemaal kan, of heb je ideeën? Laat het ons dan weten via de info@ mail!

Door gaat na aankomend seizoen het bestuur verlaten. Wil jij haar vervangen? Of wil je - voor je je aanmeldt - eerst even wat meer weten onder het genot van een koffie of vino? Bel of mail Door (gegevens vind je in de Clubapp). Ze vertelt je graag hoe leuk het is (en natuurlijk ook hoe vermoeiend het af en toe is 😉).