IN MEMORIAM - Maaike Menger

11 september 2023

Maaike Menger
9 mei 1966 - 18 juli 2023

Abrupt en zeer onverwachts overleed onlangs Maaike Menger. Samen met haar man Bart Samsom, al vele jaren lid van de Kattenlaan. Maaike, een goedlachse en sportieve vrouw, en altijd interesse in de medemens.

Maaike was een fanatieke golfer en tennisser, speelde in het voorjaar competitie met haar team op dinsdagochtend en vrijdagavond, altijd met veel plezier. Maaike en Bart werden samen enige jaren geleden bij de club kampioenschappen 2e in de gemengd dubbel, categorie 7.

Voor mij was er ook die persoonlijke noot; ik kende Maaike en haar familie uit Noordwijk aan Zee, waar we samen opgroeiden. Daarna verloor ik haar een tijd uit het oog maar Bart, die ik weer kende uit het uitgaansleven, bracht ons weer tot elkaar. Dankzij de tennisclub zag ik Maaike weer regelmatig; op de club, maar ook daarbuiten.

Begin juli nog vertelde Bart, waarmee ik wekelijks tennis, dat ze samen een weekje naar Friesland zouden gaan.  Vlak daarna kwam opeens het schokkende bericht dat Maaike was overleden, zo maar uit het niets. Een bacteriele infectie had zo maar toegeslagen en er bleek geen kruid tegen gewassen.

Onze gedachten gaan uit naar Bart maar ook naar hun twee kinderen, Margot (21) en Fons (20), die het zonder hun lieve moeder en vrouw moeten doen. Op de club, waar Maaike veel vrienden had, was de verslagenheid groot. Veel te jong en niet te bevatten, werd vaak gehoord. Het zal enorm wennen zijn dat die vanzelfsprekenheid verdwenen is.

Sterkte allemaal.

Peter Wingender, namens bestuur en vereniging TC Kattenlaan