Geef je nu op voor de najaarscompetitie!

17 mei 2023

De voorjaarscompetitie is nog in volle gang maar de inschrijving voor de najaarscompetitie start ook weer!! Leden die geen voorjaarscompetitie spelen krijgen voorrang bij het indelen in de najaarscompetitie, dus ook (nieuwe) leden die het leuk vinden om competitie te spelen hebben een kans op een plek in de KNLTB najaarscompetitie:

1. Speeldata van 15 september t/m 15 oktober. Inhaaldata in  laatste twee weken van oktober.

2. De najaarscompetitie is, net als vorig jaar, 5 speeldagen (in plaats van 7 in de voorjaarscompetitie).

3. Kattenlaan doet mee aan de vrijdagavond en zaterdagcompetitie in het najaar. In verband met de baandruk spelen we alleen mee in dubbelcompetities in de najaarscompetitie, er worden dus geen enkels gespeeld. Je kan je alleen opgeven voor een competitie wanneer je op dat moment speelgerechtigd bent op basis van je lidmaatschap. Voorbeeld: met een dag/ weekend lidmaatschap kan je niet in de vrijdagavond competitie spelen en heeft je daarvoor opgeven dus ook geen zin.

4. Op donderdagavond is er 8&9 tennis voor starters (mensen/ teams die nog nooit competitie hebben gespeeld), zo kan je op relaxte manier kennismaken met competitietennis, de resultaten tellen niet voor je KNLTB rating maar je speelt wel 2 dubbels tegen een andere club (heren en/of dames en/of gemengd) (8&9 Tennis | Tennis).

Wil jij dit najaar (weer) namens Kattenlaan op de baan staan? Schrijf je dan vóór 7 juni in via [email protected] Let op- geef in je mail met aanmelding duidelijk de volgende zaken aan:

1. Je voorkeuren: wil je spelen in een dames-, heren- en/of gemengd dubbel team? Wil je spelen in de competitie op vrijdagavond en/of zaterdag overdag? Of ben je geintereseerd in 8&9 tennis voor starters op de donderdagavond?

2. Wat is je officiele KNLTB actuele speelsterkte (actual rating)?

3. Bij voorkeur geef je je in één keer op met een groepje/ volledig team, dit maakt het indelen voor ons een stuk makkelijker. Individuele inschrijvingen zijn ook welkom en ook daar gaan we ook ons best voor doen, vaak is dit echter iets moeilijker te matchen dus de kans van slagen wordt dan wat kleiner. Je mag een groepje of team aanmelden via 1 mail met alle namen en speelsterktes en jullie voorkeuren, dat hoeft niet per persoon.

4. Omdat er maar 5 speeldagen zijn, maken we in principe wat minder grote teams (5-6 personen) dan in het voorjaar. Het staat elk team vrij om je met meer op te geven, maar als je met 7 of 8 bent dan spelen de meeste mensen maar 2 of 3 keer, wees je daar bewust van.

Wij maken de definitieve teamindeling, waarbij we proberen met ieders wensen zoveel mogelijk rekening te houden. Iedereen die zich inschrijft krijgt uiterlijk eind juni te horen of ze ingedeeld zijn (of niet), spelers die we niet in kunnen delen belanden automatisch op de reservelijst.

Short summary in English:

1. Dates for the KNLTB fall competition are from 15 september to 15 october (and extra dates in second half of October if needed when matches have to be canceled due to weather conditions). We will play in the doubles competition on Friday evening or Saturday during the day. If you do not play in spring competition, you will get preference to obtain a place in the fall competition.

2. Do you want to play in the KNLTB fall competition, please let us know before 7th of June through an email to [email protected] Please clearly indicate your level (actual rating) and your preferences (which day you can/ prefer to play, whether to enter for mixed and/ or men’s/ women’s doubles).

3. Preferably apply with a group of people or complete team (normally around 6 people). We will of course also try to place individual applications, but cannot guarantee that we find each individual application a good match.