Nieuwsbrief - info compensatie, afhangen, openingstijden

07 juni 2020

We zijn alweer een tijdje onderweg in het seizoen en daarom leek het ons wel even tijd voor een update.

We hebben de afgelopen week veel vragen ontvangen van leden over o.a. compensatie, afhangen, openingstijden etc. In deze mail probeer ik zo goed als het kan antwoord te geven op alle vragen.

Geldende KNLTB protocollen
Zoals jullie denk ik wel begrijpen zijn alle KNLTB protocollen die sinds de invoering van het 'dubbeltennis' gelden nog steeds van kracht. Dit betekent ook dat het clubhuis nog steeds gesloten is. In ieder geval tot 1 juli. De kleedkamers zijn dus ook nog steeds niet toegankelijk en je wordt vriendelijk verzocht omgekleed op het park aan te komen.

Ook dienen de hygiëne regels nog steeds gehandhaafd te worden én natuurlijk de 1,5 meter afstand-regel. 

Een prangende vraag van een aantal leden was 'wanneer we weer op de club af kunnen hangen?'. Veel van jullie hebben aangegeven zo snel mogelijk weer naar de oude situatie terug te willen, terwijl anderen aangeven deze nieuwe manier van afhangen juist heel prettig te vinden. Voorlopig zullen we echt nog even online blijven afhangen. In ieder geval zolang het clubhuis niet open is. Ook meenemend dat we moeten voorkomen dat er te veel in- en uitgelopen wordt in het clubhuis én dat het een touchscreen is waarbij 'high-touch punten' zoveel mogelijk vermeden moeten worden. 

Dus, hoe fijn of vervelend dit ook is, graag nog even geduld. Zodra we groen licht krijgen zullen we voor onze club bekijken hoe we alles op een veilige manier in kunnen regelen, rekening houdend met ieders wensen.

(Baan)onderhoud en openingstijden
Het park is bijna weer 100% operationeel. De aankomende periode gaan we ook weer fors aan de slag met het baanonderhoud. Daarom kunnen we nog niet 100% gebruik maken van de banen tussen 08:00 en 09:00 uur doordeweeks. We werken aan een oplossing. Ook hebben we de eigenaren gevraagd de troep op te ruimen achter baan 5, zodat we daar een leuk pleintje van kunnen maken. Ook hier werken we aan en komen we op terug. Hieronder de openingstijden die nu gelden. Als deze wijzigen laten we het weten. 

Maandag t/m vrijdag:
Van 09:00* - 22:30 uur 

Zaterdag & zondag
Van 09:00 - 21:00 uur
 
Waar mogelijk kunnen leden vanaf 08:00 uur afhangen.
Afhangen
De afgelopen weken hebben we aangegeven dat iedereen maximaal 3 keer per week, waarvan maximaal 1 keer per dag af kan hangen. Dat in verband met de baandruk. Hoewel de baandruk nog steeds enorm is, willen we tegemoetkomen aan de vraag van leden om meer dan 1 keer per dag af te hangen. Daarom geldt vanaf nu dat je twee keer per dag af mag hangen, mits er tijd zit tussen je eerste en tweede reservering (dus niet in 1 x door op een baan waardoor je 1,5 uur achter elkaar speelt). Dit zodat meer mensen gebruik kunnen maken van hun favoriete tennistijdstip. Het maximum van drie keer per week blijft voorlopig staan.

We hebben de afgelopen tijd echt best veel afhangfraude gezien. En dit stoort ons. Maar we zijn er als bestuur en andere vrijwilligers ook wel klaar mee om onze energie een negatieve wending te geven elke keer als we iemand aanspreken. Daarom het verzoek aan iedereen om zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen. Wij hebben ook geen zin in politieagentje spelen 🙂.
 
We organiseren weer wedstrijdactiviteiten!
Iedereen heeft 6 weken tennis moeten missen. Daarom willen we dit jaar zoveel mogelijk ruimte laten voor vrijspelen. Maar veel wedstrijdspelers missen het wedstrijdspelen. Dat in combinatie met een lage baandruk op sommige momenten maakt het mogelijk dat we op vrijdagavond, zaterdagavond, zondagmiddag en zondagavond activiteiten kunnen organiseren.

Zo zullen wij op vrijdagavonden het Friday Night Tennis introduceren, en zullen ook de populaire BBB's (Bier, Ballen en Buffet - nu even niet i.v.m. Corona maar wel een Briljant alternatief daghapje) weer op vrijdag georganiseerd worden. Meer info vind je hier.

Ook organiseren we in de weekenden van 20/21 en 27/28 juni de Clubkampioenschappen Mix op 1,5m afstand. Meer info en inschrijven hiervoor vind je hier.  

In juli zal de Zamico weer van start gaan. Daar ontvangen jullie op een later tijdstip informatie over.

Omdat de baandruk door de week nog heel hoog is, zullen de toss op maandagavond en donderdagochtend vooralsnog niet plaatsvinden.

Houd je e-mail en de website in de gaten voor de verschillende activiteiten.

De maandkalender staat ook weer online!

Compensatieregeling
We zijn dit jaar 6 weken later gestart met tennissen waardoor veel leden ons hebben gevraagd om compensatie. Dat ligt in ons geval iets ingewikkelder dan voor andere clubs omdat wij met onze eigenaren in gesprek moeten hierover. Daarom duurde het even voordat we iets kunnen communiceren. Maar... Na overleg met de eigenaren hebben zij toegezegd dat de compensatie een verlenging van ons tennisseizoen wordt. Omdat we niet kunnen voorspellen hoe dit seizoen verloopt, ook met het oog op een tweede mogelijke Corona-golf in het najaar, zal op een later tijdstip medegedeeld worden tot welke datum de verlenging daadwerkelijk zal zijn.

 
Terras/horeca, protocollen, voorschriften en toezicht
De Grande opening afgelopen maandag was een da-ve-rend succes. Maar sinds afgelopen maandag hebben we ook met het Koninklijke Horeca Nederland protocol te maken. En de aanvullende Horeca Kattenlaan voorschriften. Dit geldt voor de horeca binnen en op het terras. Het volledige protocol kan je hier vinden. Een paar belangrijke zaken alvast hieronder:
  • Als je gebruik wil maken van het terras loop dan eerst naar de bar en meld je daar. Vervolgens stelt het personeel je een aantal vragen waarna ze je een tafel zullen toewijzen (als er plek is).
  • Je kan alleen gebruik maken van het terras als je wat consumeert van de horeca. Je kan dus in principe niet even op het terras plaatsnemen de paar minuten dat je te vroeg bent voordat je de baan opgaat.
  • Het clubhuis mag je alleen betreden als je naar het toilet wilt, je je wil melden voor een tafel of als je een consumptie wil bestellen.
Omdat er altijd toezicht moet zijn op de banen en spelers hebben wij de horeca, en TOM op tijden dat de horeca er niet is, gevraagd toezicht te houden. Dit doen ze ook. Vooral de eerste weken hebben we gevraagd iets strikter toezicht te houden om écht iedereen de kans te geven vrij te spelen op een eerlijke manier. We merken dat leden, en wij zelf ook (zie hierboven), een beetje klaar zijn met het enorm strakhouden. We hebben de horeca gevraagd iets soepeler op te treden. Mits iedereen zijn verantwoordelijkheid pakt natuurlijk 😉.
 
Openingstijden horeca
De horeca heeft voorlopig iets afwijkende openingstijden. Vanaf 1 juli komt hier waarschijnlijk verandering in, maar daar houden we jullie van op de hoogte. Let op: dit zijn niet de openingstijden van het park. Die vermeld ik in de alinea Baanonderhoud en openingstijden (bovenin).
 
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag:
Van 09:00 - 13:00 uur en van 15:30 - 21:30 uur* 
 
Woensdag
Van 09:00 - 14:00 uur en van 16:00 - 21:30 uur*
 
Zaterdag
Van 11:00 - 21:00 uur
 
Zondag
Van 09:00 - 21:00 uur
 
* Als er gasten op het terras zitten en consumeren blijft de horeca uiteraard open.

Kinder tenniskampen
Er komen weer kinder tenniskampen aan. Lekker voor de jeugd. Soms ietwat onhandig voor de senioren. Maar hier hebben we elk jaar mee te maken, dus dit moet niet als een verrassing komen 😉.

Tijdens de kinder tenniskampen kan iedereen weer lekker spelen op T.C. Slotervaart. Als dit aan de orde is, vinden jullie alle info op de website. Houd ook de maandkalender in de gaten voor exacte data.

Nieuwe leden
We hebben meer dan 130 nieuwe leden, waarvan er meer dan 50 tussen de 19 en 45 jaar oud zijn. Klinkt misschien een beetje gek maar niks is minder waar. Een van onze doelstellingen is namelijk al twee jaar dat we meer 'jonge' leden willen aantrekken. Daar zetten we verschillende middelen voor in zoals social media, mond-op-mond chit-chats etc. En dat lijkt nu toch zijn vruchten af te werpen. Leuk nieuws dus.

We hebben op 14 juni een tennismiddag georganiseerd voor alle nieuwe leden zodat ze wat mensen leren kennen op de club.

Wijziging bestuurssamenstelling
En dan rest mij nog een laatste mededeling en vraag. 

Dit jaar is het laatste jaar van onze penningmeester Jan-Hein en onze secretaris Jolanda. Beide hebben ze er, na dit jaar, 5 bestuur jaren opzitten en is het time for a change. Daarom de vraag aan iedereen om zich op te geven bij één van de bestuursleden als het je wat lijkt om in het bestuur te zitten. Even kort wat de twee functies inhouden:

Penningmeester
Money, money, money. Jij zorgt dat onze kas goed en eerlijk beheerd wordt. Daarnaast heb je op regelmatige basis overleggen met de eigenaren. Dit doe je samen met de voorzitter.

Bel/mail Jan-hein gerust als je vragen over de functie hebt.

Secretaris
Het hart van de club. Dat ben jij. Alles rondom leden en administratie zit in jouw portefeuille.
Daarnaast ben jij degene die ervoor zorgt dat alle bestuursleden nog weten wat er besproken is in een vergadering als deze weer eens uitgemond is in een borrel. Jouw notules houden ons overeind. Maar natuurlijk doe je veel meer.

Bel/mail Jolanda gerust als je vragen hebt over de functie.

Je komt in het bestuur met Jac Reus (voorzitter), Sylvia Nefkens (technische zaken) en ondergetekende die een stukje communiceren, evenementen en horecazaken voor haar rekening neemt. 

Dus, lijkt het je wat? Laat het ons weten!

Dit was het voor nu. Ik hoop dat we iedereen wat helderheid hebben kunnen geven en dat we een groot gedeelte van de vragen beantwoord hebben. Mis je nou iets, laat het mij, of één van de andere bestuursleden, weten!

Geniet nog even van jullie weekend en we zien elkaar op de baan of op het terras.

Hartelijke groet, 
ook namens de rest van het bestuur,

Door van Dinten 

Nieuwscategorieën

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

020-6127098 (clubhuis)

Address

Kattenlaan 13
1054 KA Amsterdam