Belangrijk: de manier van afhangen verandert vanaf 26 juli

23 juli 2021

Dag lieve leden,

We gaan versoepen in het afhangen! En dat betekent dat we voor het overgrote deel weer gaan afhangen in het clubhuis. Binnen de nieuwe afhangmogelijkheden hebben we rekening gehouden met alle signalen die op de club rondzongen. We gaan (afwisselend van elkaar) online afhangen en weer in het clubhuis afhangen. Hoe dat precies werkt lees je hieronder. De nieuwe versoepeling gaat vanaf as. maandag 26 juli om 08:00 uur in.

Van maandag tot en met vrijdag kan je van 08:00 uur tot 17:00 uur in het clubhuis afhangen. Online afhangen is op deze tijdstippen niet mogelijk. Je komt dus 'gewoon' met je pasje naar de club en hangt met alle deelnemers een baan af. Je kan maximaal 45 minuten spelen. Tot maximaal 2 rondes (in het clubhuis afhangen) per dag. De tijdsvakken liggen niet vast (is dus anders dan bij online afhangen waar de tijdsvakken wel vast liggen).

Van maandag tot en met vrijdag van 17:00 - 23:00 uur wordt er online afgehangen. Dit gaat in vaste blokken en dit kan je - net zoals nu het geval is - vanaf 48 uur van tevoren regelen en reserveren. Je kan maximaal 1 ronde van 45 minuten per dag online afhangen. Het enige verschil is dat je je reservering moet bevestigen in het clubhuis voorafgaand aan je speelronde. Je kan Je kan tot max 10 minuten van te voren bevestigen. Daarna vervalt je baan en kan iemand deze afhangen. Mocht de baan vrijkomen omdat je niet op tijd bevestigd hebt, dan kan iemand die op de club is deze via de computer afhangen.
Dus stel jullie hebben om 17:45 uur een baan gereserveerd. Dan moeten jullie om uiterlijk 17:35 uur de baan bevestigen.
Als er banen vrijliggen en niet online geboekt zijn kan je in het clubhuis die afhangen.

Op zaterdag en zondag van 08:00 - 14:00 uur wordt er online afgehangen. Dit gaat in vaste blokken en dit kan je - net zoals nu het geval is - vanaf 48 uur van tevoren regelen en reserveren. e kan maximaal 1 ronde van 45 minuten per dag online afhangen. Ook hier geldt dat je je reservering moet bevestigen in het clubhuis voorafgaand aan je speelronde. Je kan tot max 10 minuten van te voren bevestigen. Daarna vervalt je baan en kan iemand deze afhangen. Mocht de baan vrijkomen omdat je niet op tijd bevestigd hebt, dan kan iemand die op de club is deze via de computer afhangen. Het clubhuis is in het weekend om 07:45 uur open zodat ook de mensen die om 08:00 uur een baan hebben geboekt op tijd kunnen bevestigen in het clubhuis.
Dus stel jullie hebben om 08:45 uur een baan gereserveerd. Dan moeten jullie om uiterlijk 08:35 uur de baan bevestigen.

Op zaterdag en zondag van 14:00 - 23:00 uur wordt er in het clubhuis afhangen. Online afhangen is op deze tijdstippen niet mogelijk. Je komt dus 'gewoon' met je pasje naar de club en hangt met alle deelnemers een baan af. Je kan maximaal 45 minuten spelen. Daarna 45 minuten wachten en daarna kan je weer 45 minuten spelen. Tot maximaal 2 rondes per dag waarbij je in het clubhuis afhangt. De tijdsvakken liggen niet vast (is dus anders dan bij online afhangen waar de tijdsvakken wel vast liggen).

Er geldt dus een max. van drie rondes spelen gedurende een dag. Waarbij je 1 keer online af kan hangen.
Je kan dus bijvoorbeeld op maandag om 08:00 afhangen in het clubhuis en dat om 11:00 uur weer doen en daarnaast een online reservering hebben gemaakt voor 18:00 uur 's avonds (bij een totaallidmaatschap).

Of je hebt bijvoorbeeld een online reservering gemaakt op zaterdag om 13:15 uur. Je kan dan daarna weer in het clubhuis afhangen om 14:45 uur.

Je hebt dus weer je KNLTB pas nodig om af te hangen. Ben je nieuw en heb je je pas nog niet, mail dan onze secretaris op [email protected]

Sleepnetten
Elke baan heeft sinds vorige week 1 sleepnet. Je kan de baan dus slepen voorafgaand of na je speelronde. Sommige mensen vinden dit prettig om de infill beter te verdelen over de baan. Hang de mat na gebruik graag weer terug op z'n plek. Let op: slepen is niet verplicht.

Binnenkort volgt een uitgebreidere nieuwsbrief i.v.m. ons open toernooi. Heb je in de tussentijd vragen laat het ons weten.

Hartelijke groet (natuurlijk ook namens de rest van het bestuur),
Door van Dinten

Nieuwscategorieën